Değerli Dostlar, issuu.com'a erişimin yasaklanıp sansürlenmesi üzerine, dergimize ulaşamayan okurlarımıza alternatif ikinci bir yol olarak google drive üzerinden dergiyi sizlere sunuyoruz:
ASIL DERGİ ADRESİMİZ:
http://issuu.com/emeginsanati-dergi/docs/158._sayi_eme____n_sanati_e-derg___/1
ALTERNATİF DERGİ ADRESİMİZ:
https://docs.google.com/file/d/0B8bSXY05CGYYYzZtMWJYdEVnWjg/edit
EMEĞİN SANATI’NDAN 158. MERHABA
Seçim in kargaşalı günlerine girdik.. Hacivat-Karagöz replikleri tv’lerde ardı ardına allanıp pullanarak sunuluyor...
Öte yandan dünyada ve çevremizde kaos devam ediyor. Bir tarafta Rojava’da AKP’nin kuklası İŞİD katillerine direnirken; kaostan beslenmeye çalışan İsrail de fırsat bu fırsat Filistin’i bombalamaya devam ediyor. Emeryalizmin işbirlikçilerine karşı halklar direnmeye devam ediyor.
Ülkede de her iş yerinden grev ve direniş haberleri geliyor. Şişe-cam grevini ve direnişini devlet komik gerekçelerle ertelemeye çalışırken işçiler direnmeye devam ediyor
Bu ortam ve koşullar elbette sosyalist sanatçıya ilham kaynağı olmaya devam edecektir. Kimileri kabul edemese de “devrimci sanat” da “sosyalist sanat” da bir gerekliliktir... Elbette sanatın kulvarları dışına kaymadan bir devrimci sanat gerekiyor..
Bu tavrımız, ağzını “slogancı sanat” diye açanları da susturacaktır elbette.. Nazım Hikmet'in vurguladığı gibi, "Sosyalist gerçekçi sanat, yaşamın sonuna kadar arayış içinde olacaktır. Bu arayış sürecinde o, her somut içeriğine en uygun biçimi bulmaya, bireyselliğini koruyarak başkalarını taklit ve tekrar etmemeye çaba gösterecektir.“
“Sanat sanat içindir” savının ve “sanat toplum içindir” artık gereksiz olduğunu savunanlar, acaba sınıfsal çelişkilerin daha da sertleşerek devam ettiğini bilmiyorlar mı?
Ne diyor Pablo Neruda: “Sanat sanat içindir ilkesini reddederim. Ama Mallarmée’nin şiirlerini de benimsiyorum. Ne var ki, bizim Amerika’nın soğuk, kar altında donan ve kızgın güneş altında kavrulan evlerindeki insanlar, Mallarmée’ninkilerden daha başka türlü şiir istiyorlar.”
Sosyalist gerçekçiliği statiklikle suçlayanlara karşı en net yanıtı da Ayhan Gerçeker’in yazısında görürüz: ” Toplumcu gerçekçilik, dünyayı durağan olarak değil, tarihî gelişimi içinde görür; bunun sonucu olarak bugünkü durumu mutlak kabul etmez, tam tersine yarının bir nedeni, bir başlangıcı olarak kabul eder, öyle yansıtır.”
Bertolt Brecht, bu gerçeğin altını en kalın çizgilerle çizmiştir: “Gereksindiğimiz sanat gerçekliği yansıtırken, onu etkileyen ve değiştiren, geniş halk kitlelerinin yaşam koşullarını düzeltmeyi amaç edinen bir sanattır.”
EMEĞİN SANATI
ABDULLAH ORAL — Uzak Yarınlar (Ş)
ADNAN DURMAZ — Sivas 93 (Ş) / Akşamın Kağnısı (D)
AHMET TAHSİN — İğdeler Erken Kokarken Ege’de (Ş)
BEKİR KOÇAK — Hüznü Bize Kaldı ...(Ş)
BÜLENT AYDINEL — Kanar (Ş)
ERCAN CENGİZ — Dalgalar Dilimliyor Toprağı (Ş)
HALDUN HAKMAN — Bir Nazım Yazarım Bir Şiir... (Ş)
HAMZA İNCE — Ölürse Sesim (Ş)
HASİBE AYTEN — Susma Bülbül (Ş)
İRFAN SARİ — Benim Şirlerim Var (Ş)
LÜTFİYE BOZDAĞ — Nurettin Erkan’ın Resimlerinde Beden Metaforu Ve Duvar (D)
MERİÇ AYDIN — Karın tokluğuna (Ş)
MESUT ATEŞ — Yazar (Ö)
MESUT ERDEMİR — Bir Kölenin Günlüğü (Ş)
MUAMMER ERTURAN — Susmam (Ş)
MUHAMMET DEMİR — Mazi Ya Da İki Bisküvi Arası Lokum (Ö)
MUSA SU — Rüzgâr Gibi (Ş)
NECİP TIRPAN — Değişir Devran (Ş)
NECMETTİN YALÇINKAYA — Mazlum’a Babasından Gelen Mektup (Ö)
NİSA LEYLA — Ah! (Ş)
ÖZER GENÇ — Lama (Ş)
SEMA LALE — Abime Gelsin (Ş)
SİBELÖZBUDUN — Dağlar Erirse – Zevebân (E)
TAN DOĞAN — Sıvas (Ş)
TEMEL DEMİRER — Edebiyatın Latin Cephesine Kenar Notları (İ)
VİLDAN SEVİL — Cumhurbaşkanlığı Seçiminin Düşündürdükleri (M)
VEDAT KOPARAN — Pencere Kırığı Akşamlar (Ş)
YAŞAR DOĞAN — Yüreğe Gitmek (Ş)
YUSUF DEĞİRMENCİ — Zilan (Ş)
ALİ ZİYA ÇAMUR — Tasarım ve Düzenleme / Asım Bezirci Mersiyesi (Ş)
KONUKLARIMIZ:
KURT TUCHOLSKY — Huzur ve Düzen (Ş)
LUIS MUNO MARIN — Yazı (Ş)
TAKİS SİNOPULOS — Şiirin Şiiri (Ş)
CAHİT IRGAT — Irgatın Türküsü (Ş)
(Ş): Şiir, (Ö): Öykü, (İ): İnceleme, (M): Makale, (D): Deneme, (E): Eleştiri..