Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Ocak 2013 Pazartesi

HAMZA İNCE: Ceza ve Suç—NECİP TIRPAN: Gülümse





CEZA VE SUÇ




FOTOĞRAF: ADNAN DURMAZ


Tarafım
Ceza ve suç denkleminde
Bağlarken zincirleme özgürlüğü
Düşüyor şiirim dostlar sofrasına
Ve ben bağışlıyorum
Özgür sözü ezilene

Taşıyorum sözü söze
İnsanın özünü öze
Yürürken yaşama dair ne varsa
Mıhlayarak sevişmelerde
Yaşamın tüm sözcüklerini
Güneşin gözlerine dikiyorum

Baş kaldırı zamanı yaşamımda
Gözlerinizin önünde
Yakılan bir direniş hainler sofrasında
Yanan söz ve ses
Benden çok siz bir uyansa ah uyansa
Ve uyku taklidindeki halkım

Taktım ölülerin sesini
Baş uçlarında mermeri taş
Konuşmaya dair yok yok tek sözcük
Efendilerinden bir de tanrılarından başka
Böceklere çıyanlara yem olurken
Yaşayıp yaşamadıklarından bi haber

Çağımızda adalet dağıtıcılarının yalanında
Firensiz konuk ediyor zaman
Güzel kadın sevişmelerinin yalanlarıyla
Cennet dolarken gördüm
Gördüm
Tanrı sözcülerinin taraf olduğunu

Emzirerek eşitliyor düşleri toprak
Şairin heykeli gölgesinde
Ve zaman
Kaybolmuş insan insan arayışında
Tanrıların sahtekarlığında bozulan dünya
Dağları karlanıyor şairin

İnadına yakar can suyu iklimde toprak
Memelerinden fışkıran sütte
Ararken insan insanı
Piç tanrı sözcüleri lanetler anayı
Kendi inkarında evrimsiz insan
Çıldırtır çıldırtır şairi sözcüklerde


HAMZA İNCE






GÜLÜMSE






Gülümse,
karanfil solmasın teninde,
gülümse,
sensiz zamanlar şenlensin,
gülümse,
allık vurmuş,
kuytularına sessizce,
ay’ın şavkı bizimle.
Gülümse,
ay dolu kadehim, şerefine içelim.
Gülümse,
yorgun sabahları doğuracak bu gece,
gülümse,
yakamozlar sevişir senince,
dinle,
ay bizimle
Gülümse Gülüm,
o gece, işte bu gece...



NECİP TIRPAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder