Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Ocak 2013 Pazartesi

MEHMET RAYMAN: Yara— MEHMET GİRGİN: Dörtlükler






YARA







işte bizi yolan çığırtkanlar
bu kanaldan atlıyorlar öbürüne
hepsinin saçları dökülmüş beline
yarışa çıkarılan atların yelesi gibi
ıldır ıldır yanıyor omuz başları

atımız olsa sürer giderdik daha ileri
tuz taşını yalayan nehirleri dinledim
içlene içlene döküldüler denize

bir elmayı dörde böldük
her dilimde bir çekirdek vardı
çocukların geleceği olsun diye
çekirdeği dilimizin üstünden
kaydırdık yaralı toprağın içine

bir serçenin pırpırıyla değişmiyor
alnımızı yazan kalemin gündemi
estirdikleri hava hep egemen
kara kazanların gölgesini çektiler
boynu bükük ölenlerin üzerine

yalancıktan baş okşamalara kanmayalım
onların konforu bizim yoksulluğumuz
olmayacak bundan böyle

              


  MEHMET RAYMAN





       
 DÖRTLÜKLER



RESİM: ADNAN DURMAZ




SESİNDE


Rüzgârda buz taşıyordu çocuklar
Cılız dallar gibi sallanıyordular
İçlerinde seni aradım kaybolan sesini
Sanki bir vadi yatağı vardı sesinde

14 OCAK 2008



TAHRA


kör zamanı kesiyorum
patikanın kanını içiyorum
zamanı emziriyorum
büyüsün diye içimdeki bozkır

14 EYLÜL 2012



ÖLÜ YILDIZLAR


ölümü besliyor zaman
sütüyle değil zehriyle
büyümez bu yüzden
ölü yıldızlar ve kızları

14 EYLÜL 2012



İNİLTİ


rüzgârın yaladığı
tepeler huzursuz
şimdi iniltili
dağ başları

15 EYLÜL 2012



YAYLA


yaylanın anlamı yok
mevsimin merhameti
uzun taşlar ve
kısalan gölge
anlatıyor yolu

15 EYLÜL 2012




MEHMET GİRGİN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder