Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Haziran 2013 Cuma

YAŞAR DOĞAN: Gezi Parkı Tvisti—MELİH COŞKUN: Ağzını Her Açışın İsyan Olsun






GEZİ PARKI TVİSTİ








Ben yürüyorum o Gezi parkında O gazı ben soluyorum
Benim başımda patlıyor kimileri ortalığa yayılmadan önce
O kaosun O direnişin O kardeşliğin O güzelim dayanışmanın
Ortasında haykıran seslerden biriyim Saatlerce yürüyorum bir
başka kıtada sizinle…

Benim sırtımda kırılıp dağılıyor barbarlığın sopası O kopan ciğer
O jop ile paralize olan bel bacak el kol ve kelle benim Kaldırma
Devrilip düşen benim canım Benim şimdi uzak bir kente yıllardır
mülteci olan benim canımdır öylece parçalanan o Meydanlarda

Kent-kent semt-semt ağız/ burun dağıtan tekmeler benim
yüzümde patlıyor Çıkan göz kırılan dişler benim dişlerim
Ana vatanımın en güzel kaynaklarını Talan eden Vatanımı
Silah ve işgal zoruyla elde edemeyen Emperyalizme kapıları
sonuna kadar açan Müslüman maskeli şeytanlara karşı baş kaldıran
bu eylemin Güzelliğini giyinip Ölünceye kadar Gurur duyacağım
sizinle Ey güzel halkım…

Bilmem saydınız mı? O tazikli sular altında kaç metre birden
Savrulup giden beden benim bedenim… Susturulmuş medyaların
Suratına Tükürdüğünüz kadar Türküm / Kürdüm/ Aleviyim / Suniyim/
Lazım/ Çerkezim/ Ermeniyim / Rumum Sizin gibi İnsan gibi yaşamayı
Prensip edinmiş bir Çapulcuyum…

Bazen de iki ayyaşız Sevgilim / Hayatı toz-pembe görmek isteyen!

Ey Ulu Anadolu halkları… Devam! Sonuna kadar devam!
Finanse edildikleri yerde alsınlar son nefeslerini
Bizi bölüp koyun gibi güdmeye çalışanlar…
Haydi! Ne olur politik olmadan İktidar olunuz!




04/06/2013
YAŞAR DOĞAN / Lolan













AĞZINI HER AÇIŞIN İSYAN OLSUN








Bilmezdim meşruluğunuzun
Kapı ardında
Kopartıp kafalarımızı
Kendi içki sofralarına
Meze yaptığını

Bizi önce zehirleyip
Sonra panzehirini satan
Vahşi kapitalizmin
Köpek dişleri çırılçıplak tenimde.
Alnımda resmi yarası silahlarınızın

Ey benim,
Gençliğine doymamış nice kurbanlar verdiğim
Ve ömrümü bir an bile düşünmeden yoluna serdiğim güzel yurdum,
Bilmezdim insan kalan yanımın
Emperyalizmin tek dişi kalmış ilkelliğine boğdurulduğunu...

Asırlar var ki
Kollarında dikiş tutmaz yaraları
Paslı bıçakların,
Geceler boyu üzerimize yağdırılan tonlarca misket bombası
Ve ciğerimde en büyük yarası
Bağrımızdan kopmuş ihaneti kendi döllerimizin
Santim santim satılan
Her karışı uğruna kan dökülmüş vatan toprağı

Söylediğim her kelime
Boynunun borcu olsun çocuk
Ağzını her açışın isyan olsun
Ve öyle sağlam dur ki
Hiçbir rüzgar savuramasın seni...





MELİH COŞKUN




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder