Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Haziran 2012 Perşembe

OSMAN COŞKUN: Hiroşima




HİROŞİMA





gözlerim filistinli bir kızın gözleridir
onun için böyle mağmur bakıyorum gözlerine
onun için böyle ürkektir dokunuşlarım,
ellerim hiroşima'da kaldı japon atlaslarında
ve sessizliğim yangın gibiyse onun içindir
eflatun rakımlarda dağlara yasladım başımı
yüreğim bir mayıs bin dokuz yüz yetmiş yedide
taksim meydanında kurşun kalemle duvara çizildi
başım ellerimin arasında ve düşünceliysem
-inan, aklıma gelmiyorsun-
ayaklarım titriyor heyecandan
heyecanlıyım biraz, oralar uzağına düşer senin...

gözlerinde kalabalık bir nev york
şarabi akşamlar şarap rengi gözlerimdeki
sor bi; hoş muyum, yoksa sarhoş muyum
iliklerime kadar aşka ve sana ait yalanlarım var
boğazıma kadar doluyum tarihin karanlık sayfalarında
-inan, bir mektup gelse şimdi senden-
inan bırakırım gözlerimi, yüreğimi, ellerimi
neyim varsa benim olan bırakırım, geçerim her şeyimden
sana gelirim senin bir parçanmış gibi...

yüreğim hiroşima'da kaldı
tarihin karanlık dumanları arasında
paramparça düştüm dünyanın her köşesine
düştüğüm yerde doğrulup düştüm peşine
sana koşuyorum yalınayak, ayaklarım yok
hayalet suretinde senden bir parçayım artık
gözlerimi çıkarıp ellerine versem ürkersin
buradan bakınca öyle güzelsin, öylesine değil...

ırmaklarımı kurutuyorum ağlamalarının hatırına
dökülecek bir deniz bulsam olduğum yere döküleceğim
sökülecek bir şafak bulsam söküleceğim olduğun şehre
intihar süsü veriliyor bütün yalanlarına, yakışık alıyor...
çekiyorum kurşun kalemimi defterin yüzünden
bakıyorum gözlerin yerinde yok...
güvercinlerim çoğalıyor gözlerinin yuvasında,
belki diyorum onun için böyle umut yüklüyümdür
kim bilir?

yaralarımı açıyorum yâr aralarımı açıyorum herkesle
sana akıyorum bir deniz bulsam döküleceğim
uzak sıcaklıklar barındırıyorum kutuplarına
çöl oluyorum sonra, bütün bedeviler haline şükrediyor...

havada bir leylek göreceksin bu ayaz
ver elini o dağ senin bu bağ benim
üzüm olacağım sonra ezilip şarap olmak için
ve inan bir kadeh ile geleceğim ömrüne
ilk yudum da başın dönecek bir garip olacaksın
(sarhoş değil, hoş olacaksın)
ve ben de bu aşk olduğu sürece
kitapta yasaklanan şaraplar beraat edecekler...

(kitaplarımı sana haram kılıyorum
bırak oldukları yerde...)

-hani ilk emir "oku" ya
son emir de benden
ne olur sen "oku"ma-


OSMAN COŞKUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder