Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

31 Ağustos 2011 Çarşamba

MEHMET RAYMAN: Kömüşlük}{OSMAN COŞKUN:Sır



KÖMÜŞLÜK




bozkırın dumanı
karışır birbirine
eylemişim yoksulluğumu
bakarım
hep geçmiş günlere


bir sevi pınarına
uğradık dün gece
çakmak taşı topladık
şimşeklerin çaktığı yerde
kömüşlüğün ötesine
kıvrılmış bir sürü meşe.




MEHMET RAYMAN




SIR





küfrüm mübarek bir duadır anlayana
öfkem kaf dağına aşina
eşrefi malukatım hakikattır sırrım
bir ayağım zahiren yürür
bir ayağım bâtında miraçtadır.
...
bir sırrım vardır kimselere diyemem
ölmüşlüğüm vardır çok şükür
mezarım kayıptır körlere
perdelerim vardır iki arada
sakın aralama ne olur
perdenin arkasında bir ben vardır
ağır gelir varlığına.


o "ben" ben de perdelidir
o sen olmuştur belki
bu öyle bir bilmecedir ki
sen çözemezsin o muhakkak
bense tam çözüyorum
cevap değişiyor,
yine düşüyorum yollara.


hazır olduğum da
sana öyle bir sır vereceğim ki
kıyametlerin kopacak


kovmuştun ya beni bir vakit
oysa ki aradığın hep benim
zamanı var diyordun ya
işte beklenen zaman benim.


anlatsaydım
anlamazdın.


aramadan bulmuştun oysa
artık arasan da bulamazsın.



OSMAN COŞKUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder