Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

29 Şubat 2012 Çarşamba

SERDAL GÖÇMEN:Beniografi


BENİOGRAFİ...



Bir beklentinin suya düşmesiydi hayatım
göğüslemekti bütün olasılıkları
ölmek veya ölmemekti
bulmak ama kaybetmemekti
bir boş ve loş sandalda
açılabilmekti özgürlüğe
özgürlük deniziydi benimkisi
deniz-in anlamı özgürlüktü
özgürlüğün anlamı büyümek
büyümenin anlamı devrimdi…

tutsaklıktı evrensel gerçeğe
sınırsız konuşmaktı
susmaktı bazen en konuşulası hecede
ağlamaktı sessiz sessiz
düşünebilmekti
sevmekti...

çıkabilmekti yüceliklere
patikalarla koşmak
uçurtmalarda uçmaktı...

özlemekti özlenmemişleri
anlamaktı dinlenmemişleri
bulabilmekti yitirilenleri...

olasılıktı olmayacak betimlemelerde
bir bilinçti belki düş - ün cen - in içinde
dipsiz bir kuyudan çıkabilmekti sanki…

beni bende aramak aptallıktı
olasılıklarda kaybolandım
şiirlerin içinde olandım
romanlarda en lüzumsuz kahraman
filmlerde dayak yiyen figürandım…

çıkamayandım en dayanılmaz ağrılardan
hasretlere bakakalandım
tam düşecekken düşmeyen
uçmak isterken uçamayan
kaçmak isterken kaçamayan
beynimin en bilinçli kösesinde
ben beni bende arayandım…

benim hiç kutsal kitabım olmadı
kendimce bir dinde bulamadım
dogmalar safsatalar bana göre değildi
ben gerçektim
ve en gerçekçi yerimden vurulandım...



SERDAL GÖÇMEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder