Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

31 Mart 2012 Cumartesi

MERAL VURGUN:Kimliğim Sevdamdır


KİMLİĞİM SEVDAMDIR



alev alev kor yürek Kerem yanar
savrulur külleri semaya
saçlarından Aslı tutuşur
dağları deledursun Ferhat
kurumuş dudakları susuz
Şirin karalar bağlar / yaslı
ağır postallar altında toprak çatlar
anadilde sevda yasak
vatan uğruna Mem u Zin düşer
can sevdası, aşk yarası, devraldım mirası
beni yüreğimden tanı

haraç mezat olmuş namus
ihanet diz boyu yükselir
iki bacak arası feryadü figan
terazisi yok bunun, nazarı aşikar
pazarlığa sunulmuş sevdalar
beni onurumdan tanı

Sivas ellerinde sazım susar
bamteli tutuşur, türküler alev alev
ben anayım... ak sütüm Koray
Akarsu'yum, Suları'm çağlamaz
Hasret'ime kimler dayanır
beni küllerimden tanı

çarklılar geçer iç içe
bire beş, on veririz
alın teri şarap, emek talan
zincirlerimizden gayri yok sermayemiz
sıkılır yumruklar, iner şarteller
omuz omuza halaya durulur
ak alın, nasır nasır
beni ellerimden tanı

yiğitlik bize mahsustur
Spartaküs'ten bu yana başkaldırı
karanlık tarihlerden esip geçtik
yanar meşalemiz yarınlara ışık
ufkumuz allara beleli
umut altın çağa vurgun
beni ideallerimden tanı

meydanlar değil tekin
kalabalıklar suskun ve durgun
fırtına öncesi dinginliktir bu
çığlıklar boğuk dipsiz kuyularda
bakışalar keskin
beni gözlerimden tanı

gözler bağlı, eller kelepçeli arkadan
narin bilekte çiçek açar zincir izleri
kara duvarlara kanla kazınır özgürlük
bir tutam kakül, gece karası peçem
kafa derisinden diri diri yüzülür
beni direnişimden tanı

avcılar iz sürer
doruklarda asi gelincikler
yolunur kardelenler
basarlar düğmeye kara eller
meydanlara serilir bedenler
bir damla kanım akmaz
yaralarımdan saçılır çiğdemler
görkemli ve mağrur
beni cesedimden tanı

kurulu sehpalar, ip ucunda karanfiller
düşlerimizden asarlar bizi
sorgusuz-yargısız infazlar
faili meçhule çıkar adımız
binlerce kayıp mezar
kahpece gelir ölüm
kefensiz törensiz gömülürüz
beni toprağımdan tanı

demdir bu, devran döner
divan kurulur, bir bir sorulur
gün bizim olur, söz bizim
türkülerimiz arşa yükselir
beni sesimden tanı...



MERAL VURGUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder