Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Nisan 2012 Cumartesi

İSA TEKİN:Sevdam Karanlıkta—ULAŞ DENİZ KESKİN: Sen Kendini Doğur—ÖZGÜR KAPCI: Prometheus


SEVDAM KARANLIKTA




Yüreğim yıldızlar arasında isyan ateşi
Paramparça düşlerim
Umut kokulu şehrimde
İspiyon yemiş geceler
Çıkmaz sokaklardayım

Sevdam karanlıkta
Acılar bize sevdalı Gülüm
Kırmızı bir öfke ürer yüreğimde
Ateşten gömlek yakar durmadan
Zeytin karası gecelerde
Bıçak kesmez sesizliğimi
Yüreğim dile gelir
Vuruşurum...
Yüzyılların acısı dolanmış bedenime
Anlatabilsem çektiklerimi
Esmer bulutlar ağlar
Acılar mayalanmış yüreğimde
Sevdam karanlıkta
Kavgalar bize sevdalı Gülüm
Hınzır bir acı kuşatır bedenimi
Amed gecelerinde sahipsizlik
Mavzer kurşunudur
Çıkmaz sokaklardayım
Sevdam karanlıkta
Fırtınalar bize sevdalı Gülüm
Kavgamın yasaları böyle söyler
Yaman ayrılıklar olsada
Zülamda hep bir sabır saklıdır
Kavgaya nereden başlanır bilirim
İnancımda kutsal sevda
Hilali bir aşk
Seslenir yüreğim
Sevdam karanlıkta

İSA TEKİN


SEN KENDİNİ DOĞUR


ADNAN DURMAZ


/ sonra öptüm kalan son resmini,
siz de o sevdada siyah beyaz bir gülümseyiş sayın beni /

ki kimsesizdik ikimizde,
ülkesizdik, böyle bilindik herkes’çe

dedim;
tomurcuğumu patlatsan, içinden ben çıkarım
çocukluğumu aralasan, meçhul çıkarım
tufanıma kapılsan, Nuhsuz…

oy balam,
kucağıma ölesiye yalnızlığımı alsam,
sağanaksam, sokaklarına yasak yağsam,
bir ‘sen’ doğar mı bu topraktan ?



ULAŞ DENİZ KESKİN


PROMETHEUS


Her gece
Munzur'dan aya bakarken
bir dilek tut sevdiğim
ben bir çoban ateşinin
başında olacağım
o ateşi çalıp
Hozat'ı aydınlatacağım...


ÖZGÜR KAPCI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder