Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Şubat 2013 Perşembe

N.TIRPAN: Değişir Devran—İ. TEKİN: Parçalara Bölündüm—H.İ. ÖNDER: De Git Başımdan!..



DEĞİŞİR DEVRAN






Korku süzülmez susmalarımdan,
aldanma, gözlerim iki ölü ışık yuvası.
Ormanıma dalmış yabandır,dalından yakılmış rüzgar,
boşuna değil,saçlarımda sonbahar.
Buluttan beslenir toprak
yarına koşar bağbozumları.
Değişir devran,
doğum sancısı gibidir muştusu,
ufka saplanmış bıçaktır, umudun bilediği.
Şafağı beklemez dalar, dört taş duvarıma
Beyaza kesilir zindan,
zorbanın namlusundan havalanır alıcı kuşlar…



NECİP TIRPAN








PARÇALARA BÖLÜNDÜM






Dicle ortasında bir kaya idim
Ansızın bir sele kapıldım
Dalgalar vurdukça sürüklendim
Hançerlenirken yüreğimden
Parçalara bölündüm

Hüzünlü bulutlar gözyaşı döktükçe
Dicle kan ağlar oldu
Çırpındıkça serçe yüreğim yalnızlığa
Tutunamadım derin sularda
Parçalara bölündüm

Dalgalar vurdukça bedenime
Kayalara çarptı düşlerim
Umutlarım dalga dalga
Parçalara bölündüm
Bedenim kum taneciklerine dönüştü



İSA TEKİN






DE GİT BAŞIMDAN!..





Ey kara yüzlü gece
Güneşimi ç/aldın benden
Al üstümdeki kirli bakışlarını!..

Ey gafil gece
Karartma ufkumu
Sen düşlerimi içselleştiremezsin!..

Ey serkeş gece
Sana acılarımı yüklesem, dayanamazsın
Hüznümü versem, sevemezsin!..

Ey gamsız gece
De git başımdan
Sen kendi karanlığınla yüzleş!..




HIZIR İRFAN ÖNDER


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder