Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

31 Mayıs 2013 Cuma

HAMZA İNCE: Görüyor musun?—MAHMUDİYE DÜZKAYA: Elimde Kaderimin Zilli Tokmağı




GÖRÜYOR MUSUN?






Uzak bakan gözlerim
Ateşler ısıtıyor göğsümde
Sizde öte şimdilik
Sol yanım zülmün kalesinde
Acılarla zulamda gömülü
Yıldızlar aşkına

Dilimde bir türkü
Nehirleri sakinleştiriyor
Aşikar sevdamıza
Çağlayan bahar sularında
Kederli şiirimi
Kurban alarak

Bölümüş nimet ellerimde
Teklifsiz ateşe vurulu
Güneşin sofrasında
Sizde öteye ne varsa
Paylaşımda aşkım dışında
Görüyormusun



HAMZA İNCE










ELİMDE KADERİMİN ZİLLİ TOKMAĞI







Elimde kaderimin zilli tokmağı yüreğimde güm güm eder hacı yüreğimde güm güm eder

ah yıllar! sizden alacağım var,
yiten yok olan bir ömür
sahipsiz kaderim
tolasa tıkadın beni hacı tolasa,
yittim yitirildim ilmek ilmek çözüldüm hacı
ilmek ilmek çözüldüm

selentü tepesinde saksağan ömrüm saksağan
neyin karısı oldum ha söyle bana neyin
gurbet yolu gözleyen feri sönük gözlerim
üç bebem ve kaderim
dün yıllardan intikam aldım
elli beş yıllık evin çıkmasını yıktım
sıra eve geldi hacı eve ömrümü eskiten eve

dinle hacı dinle; sırtımda yük olan oğlun
köyü beğenmez oldu
şehre konuyor şehre
beni tükettikten sonra
ömrümü çürüttükten sonra
ben neyin karısı oldum? de bana neyin hacı

aha halım aha kılığım hacı de bana yol iz göster
çulsuz palansız kala kaldım hacı çulsuz
elde avuçta yokluk sırtımda yırtık urbam
kara lastik eskittiğim yollar küs bana
elimde kaderimin zilli tokmağı
yüreğimde güm güm eder hacı yüreğimde güm güm eder
ya da yad olmuş geçmişin iğneli sandığında
yüreğimi kaderimi sevdamı kilitler hacı
kadersiz kaderime ruhumu kilitler



MAHMUDİYE DÜZKAYA


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder