Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

31 Mayıs 2013 Cuma

Ö. GENÇ: Bina—İ. ŞİMŞEK: Bize Barış Lazım—H. İ. ÖNDER: Ey Hayat






BİNA







Bütün yüksek binaları biz inşa ettik
Hani geceleri rengarenk ışıklarla bezeli
Öderiz bedelini ne gam
Kredilerimiz de berdevam

Yüksekten bakarız tüm yapılara
Eski camilere kiliselere bile
- Bu konuyu fazla dillendirmeyiz ama-
Yüksek toplumuyuz biz bu küçük evrenin

Yok çevreymiş
siluetmiş
havaymış
denizmiş bunlar hikaye

Başta biz varız
sonra bizim anlattıklarımıza inanan bir yığın ahmak
Bir de
eşitlik uğruna canını ömrünü feda eden bir avuç enayi

Biz yeryüzünün
ve göklerin sahibinden icazetliyiz

Bunlar hakkımız değil mi yani?




ÖZER GENÇ











BİZE BARIŞ LAZIM






Bize barış lazım küçüğüm
Sözde değil gerçekte
Bölgede değil dünyada

Bize bir barış lazım küçüğüm
Aç bırakmayacak bir barış
Yetim bırakmayacak
Sevdasını aratmayacak bir barış...
Beni sana özletmeyecek
Seni bana hasret bırakmayacak bir barış

Bize bir barış lazım küçüğüm
Barışta sevmek daha başka olacak
ağlamak korkudan değil
Aşktan, sevdadan ve mutluluktan olacak.

Mesela iki çocuğumuz olsun
Biri erkek biri kız
Erkek olan Barış
Kız olan Bahar
Çünkü barışın diğer adıdır bahar
Bize bahar lazım küçüğüm
Bize barış lazım



İSMAİL ŞİMŞEK













EY HAYAT







Kendi kafama göre düşünebiliyorsam
Mücadele verebiliyorsam inandığım doğrular için
Para kazanabiliyorsam severek yaptığım işten
Karamsarlık, kararsızlık ve tembellik yoksa bende
Ey hayat özgürce yaşıyorum seni!..

Kendime gülebiliyorsam kendime
Ağlayabiliyorsam Filistinli çocuklarla
Bir dilim ekmeğimi üleşebiliyorsam yürekten
Başkaldırabiliyorsam eğer çağın zulmüne
Ey hayat özgürce yaşıyorum seni!..

Her istediğimi yapabiliyorsam kendi irademle
İzleyebiliyorsam güneşin doğuşunu, batışını sevgilimle
İçten ve dıştan gelen baskılara karşı direnebiliyorsam
Koşulsuz sevebiliyorsam bütün sevdiklerimi
Ey hayat özgürce yaşıyorum seni!..

Kendimi bağışlayabiliyorsam kendimi
Gereksiz buluyorsam kurulmuş ve kurulacak bütün darağaçlarını
Yargılayabiliyorsam katil giyotinleri; sorgulayabiliyorsam engizisyonları
Mazlumları her koşulda savunabiliyorsam bu acımasız dünyada
Ey hayat özgürce yaşıyorum seni!..

Kendimi olduğum gibi kabul edebiliyorsam
Ümitsizliğe düşmüyorsa “sürgün yüreğim”
Bütün olumsuz düşüncelerden arınabiliyorsam
Kendim yönetebiliyorsam yaşamımı her hâlükârda
Ey hayat özgürce yaşıyorum seni!..

Bana verilenlerle asla yetinmiyorsam
Yıkabiliyorsam bütün önyargılarını insanlığın
Aydınlatabiliyorsam “faili meçhul cinayetlerin” hepsini
Ve beni kelebekler dahi kıskanıyorsa, bil ki
Ey hayat özgürce yaşıyorum seni!..



HIZIR İRFAN ÖNDER




   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder