Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

30 Eylül 2013 Pazartesi

ADİL OKAY: Rojava'da Katliam...—M. DÜZKAYA: Cezayir’de Çocuk Olmak








ROJAVA'DA KATLİAM VAR...










"tetikle deklanşör arasında
ölüm öpücüğü anda donar
suretin arabı renksiz
yankinin işaret parmağında nabız
embededin elleri titrer

tetikle deklanşör arasında
mızıkalı kovboy ve embeded
giyom tel uvertürüyle
göbek taşına işer
bahşişin bahşettiği paklık
orospuların kollarında yiter

tetikle deklanşör arasında
şarkın külhanları yanar




ADİL OKAY













CEZAYİR’ DE ÇOCUK OLMAK









Çocuk omuzlarıma yüklenmiş bir yüktür yaşama hakkım
Çocuk gelinler soluyor ömür tarlasında
Ben gelinciğim ben papatyayım
Zemheri baharımda

Soğuk yüreğim gibi kıpır kıpır sevdam
Gizledim gizlendim ve ardıma taktım seni
Haydi, beni izle ey yabancı
Gördüklerinden utanacak mısın?

Bak çevremdeki dört duvar yalnızlığıma
Yalızlığımın mabedi gibidir dualarım
Sahi! Beddualarımı duymak ister misin ey yabancı
Çocuk su omuzlarıma yüklenmiş acılarıma bak

Bak benim gezdiğim ülkemde yol yok
Yoksulluğumun kokusu sinmiş duvarlara
Tıpkı biz gibi gri renkte gökkuşağından yoksun
Biz ki hüzün entarisini giymişiz biz ki ezilmişiz
Sahi! Sen hangi karedesin ey yabancı

Hay di! İzle beni ey yabancı fukara barakama gel
Dört duvar soğuk sokaklar ürkütmesin narin tenini
Sen zaten bizlerin ruhlarını örtmüşün tenine
Yüreğin kaskatı kesilmiş insaf mı hı hiç uğramamış ki sana
Cezir de çocuk olmak çok kolay be yabancı
İnanmasan bir günlüğüne değişelim
Sen cezirli ben Avrupalı olayım
Haydi! Elini uzat yüreğime



MAHMUDİYE DÜZKAYA 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder