Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

31 Aralık 2011 Cumartesi

ŞERİF TEMURTAŞ: Sevdim Seni Ey İnsan}{ABDULLAH ORAL: İçimdeki Çocuk



SEVDİM SENİ EY İNSAN

KOLÂJ: ADNAN DURMAZ

çıktım
bozdağın yamaçlarına rüzgâr ile
öptüm
derelerinden sular içtim
indim
ovalarına ellerimde dağ karanfilleri
yandım
kaç bin yıllık bintepelerde
uçtum
'İz' bıraktım tarihe yaşadım diye

sevdim seni ey insan
Hermos'un sularında kurtuldum günahlarımdan
aktı içimden insanlığın kaç bin yıllık kiri
sevdim seni
yusufu sever gibi
hüseyini sever gibi
denizi sever gibi
sevdim seni
dağ karanfillerini sever gibi
__________________
İz: curufların içinde bulunan 26 bin yıllık ayak izi
Hermos: gediz nehrinin mitolojik adı

ŞERİF TEMURTAŞ




İÇİMDEKİ ÇOCUK



Bulanık bir gökyüzünde duru kalmış
Tek incecik bir toz bulutuydu gözlerinde
____________________Kamaşan hayat..

Tutulup rüzgârına ırgalanan kirpiklerin
_____bir sevincin uğrağına düştü yolu.
Durdurup zamansızlığa tüneyen bakışlarını
Çiy damlasına uzattı usulca yanağını,

Yeniden kurgular yapboz düşlerini de
Gecelerine taşır binlerce güneş öpücüğünü..
Aylarca bir çocuğun gülüşüne takıldı kalbi
Uzak aşk bahçelerinde ayrılık çiçeği açan
Üstünde nilüferlerden bir beyaz örtü..

Gün ışığına çıkar iken
Yıldızlı gülücükleriyle yıkardı umutlarımı
_____________Yüreği olurdu,
____ geceyi güne taşıyan bütün evrenin..
Gizem yağan sabahların,
Yakamoz karartılı renkleriyle
____________dağlayarak yüreğini,
Kapar yanakları gözlerden ırak avuçlarına,
O hep çocuk seslerinde sevmişti gülmeyi,
__________________Günışığına çıkar iken…….

İçine dönük bir çocuğun_
_____ yumuk avuçlarındaydı sanki kalbi,
Kendi yağmuruyla dolup boşalan
_______küçücük bir göldü yüreğim,
Boğuldu sonunda kendi sularıyla………

ABDULLAH ORAL 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder