Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

30 Nisan 2012 Pazartesi

YAŞAR DOĞAN: Pişmanlık Gowendi


PİŞMANLIK GOWENDİ

ADNAN DURMAZ

    Giden de pişman kalan da
    Herkesin içinde bir garip pişmanlık
    Ben ne gittim ne de kaldım oracıkta
    Ne geldim ne de ayrıldım

    Ama sadece bağlı olan elim kolum değildi

    Mantaliteler mantal baskı altında
    Tek-tek özünden kopup gittiler
    Kimi korkudan kimi de cüretten
    Cennet kuşlarının şarkısı altında

    Oysa o yıl o hazan
    Geçmişten ziyade geleceğimiz olabilirdi
    Şimdi kim ödeyecek o ağır bedeli
    Ben giderken de kalırken de ödedim
    Önümde ki her şey tek başına yetiyordu
    Beni yeryüzünde ki en büyük cani etmeye

    Ama olmadım

    Sırt geniştir hele bir deveninkiyse
    Dündül’ü duymuşsunuzdur
    Hani öteki adı Peygamberdevesi
    Kendiyle sevişeni yer bitirir
    Ansızın Sevgisiz bir yurdun
    Lanetli çocukları olup çıktık
    Tıpkı Deniz Gezmişler gibi
    Birilerin suratsız suratına tükürdüğümüz için

    Ve ayrı maskeler aynı şeyin Global tekrarı
    Neden hala bu talana hala o kadar minnettarsınız
    Madem Allahtan Başkasına kul olmak yok bu kitapta
    Sağduyunuz nerde ve siz neredesiniz

    Hani kulağı ve zarını anlatıyor ya Mülakat’ta
    Hacı-Bektaşi-Veli
    Okusaydınız o oku
    Bu kadar sağır kalabilirmiydiniz hayata/ yaşama
    Bu KÖR gecenin ortasında

    

YAŞAR DOĞAN /LOLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder