Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

31 Temmuz 2012 Salı

ALİ BABA ARI: Büyümeden Olgunlaştı Çocuklar—SEVGİNAZ İNAL: Aşk Sürgünleri—NEDİM ELÇİ: Sarhoş Felsefesi




BÜYÜMEDEN OLGUNLAŞTI ÇOCUKLAR





Erken yaşlanıyor çocuklar
Dünya yer küremizde
Çocukluğunu yaşamadan

Kucağında sevda
Ellerinde emek
Gözlerinde isyan ederek büyüdüler
Zulmün büyüsüne kapılarak

Henüz on- on beş yaşlarında
Büyümeden olgunlaştı çocuklar
Hayatın ağırlığı altında
Sevginin ve de

Özlemin derin izlerini taşıyarak
Kendi ellerimizle kazıdık
Soğuk hücrenin çıplak duvarlarını
Demir oksit tozunu yutarak büyümek

Nasıldır bilir misiniz?
Dayanılmaz acılar içinde kalır
Üşüyen hücrelerimiz
Soğuk duvarların ayazında 

Zaman sıtmaya tutulmuş gibi
Tedirgin ediyor
Saatin yelkovanını
Geceler kör olmuş

Gökyüzü bir avuç içi kadar
Şarkı söylüyor kuşlar
Çiçekler bahara

Lazım değil ismini sormak
Soyadı özgürlük olunca...



ALİ BABA ARI
(2010 / Tekirdağ 1 No'lu F Tipi Hapishanesi)






AŞK SÜRGÜNLERİ



bir kasaba
kasaba da bir mahalle
mahallede bir ev
evde bir oda
odada bir kadın/ yalnız...

kasabanın mahallesinde bir ev
evin odasında bir yatak
yatakta bir kadın/ yatalak...

mahallede bir ev
evin odasında bir yatak
yatakta bir kadın/ölü...

odada bir yatak /yatakta bir ölü
aşkın çocuğu ve ölü ele ele
öksüz piç / yetim olamaz ki piçler
olsa olsa aşkın sürgünüdürler...


SEVGİNAZ İNAL




SARHOŞ FELSEFESİ



RESİM: ATANUR DOĞAN


Güzel içtik yine bu gece
Ben dört tası devirdim
Saydım senin üçtür içtiğin 

Hiç kusura bakma azizim
Bu gece padişah olmak benim hakkım
Senin hakkın vezirlik 

Oysa hangi sofuya sorarsan sor
Der bu haliniz rezillik 

Yine de bekleme fermanı vezirim
Büyüklük bizde kalsın affedelim gitsin 
Sonuçta hangi fakire sorarsan sor
Günahkârdır gözünde her zengin


NEDİM ELÇİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder