Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Ekim 2012 Pazar

AHMET TAHSİN: Gül Darbesi—BEKİR KOÇAK-Yine Biz Olacağız İncinen




GÜL DARBESİ






Bütün darbelerin içinden geçtim.
Birincisinde çocuktum,
Sonra delibaş bir genç,
Sevdalı bir erişkindim üçüncüsünde.
İyiye, güzele, özgürlüğe dönüktü yüzüm.
Bu ateşten az pay düştü,
ölmedim. 

Bütün sevdaların içinden geçtim.
Bağlanırsan bir düşünceye,
Sana göre ondan doğrusu yoktur.
Akılsızdım,
Deliydim,
Dingin denizlerdeydim, durulmuştum.
Sevgiye doluydu özüm. 

Çok büyük depremleri de yaşadım,
Çekmedim yanardağ eksikliği nedir;
Öyle ateşler tanıdım ki çok yakıcı,
Tümüyle insanlardan.
Bir ömrü süpüren sel felaketleri de gördüm.
Bir sevda,
Bir deprem,
Bir darbe de senden yaşadım ki,
Böyle bir şey görmedi,
Vede görmeyecek ömrüm. 


AHMET TAHSİN






YİNE BİZ OLACAĞIZ İNCİNEN





sınırı geçiyorsun
küçülüyor üçgen
dişlerin yine yakışıksız
kansız olsun istiyorum bu kez
nazi eskisi utanç
adı konmuş kokuşmuş düzen
doruğunda tükenmişliğin
işimiz ne bizim
sınır ötesi biraz
ezen ezilen diktatorya
herkesin bir hesabı varya
gelgeç diyor faşizm

hakkınsa belirlemek kaderini
bizim almamız doğru mudur
o halkların yerini
orası temeli sağlam
tarihin içinde tanış
uygarlıklar beşiği
hitit'i sümeri
çöllerin yüreğine inen uygarlık
haçlı mı kanlı bıçaklı
anladık zamana önemli değer
selahaddin-i eyyubi
şimdi sırası mı kesilecek damar
bir mezhep fırtınası
yanıbaşımızda savaş arenası
uykusuz gecelere ramak
şair sana bir şeyler sorulacak
bir kez daha hatırlat
bellekteki kara haberi
çığlığın yankıyan sancısı
kapatamaz kanayan yeri

kayırma yalanı hafızam
biliyorsun yine biz olacağız incinen



BEKİR KOÇAK
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder