Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Mayıs 2013 Salı

YAŞAR DOĞAN: Neşter Valsi—AHMET TAHSİN ÇINAR: Suskun Olur Puşt Geceler





NEŞTER VALSİ










Bir neşteri daha kestin başak teninle
Parantez bereli bedenin İçine
Ne yazmamı isterdin şimdi
Buselerimin pyroman ateşiyle
Şu gümüş gülüşlü mehtap altında -

Hayatım!
iyilik güzellik katresini bulamıyorum
Nasıl oldu da unuttum nereye koyduğumu
Yastığının altına bir baksana /
Kulağına – saçına-başına / yüreğinin büfesine
Gözlerinin mavisine
Ve onlara bakmaya doyamayan karaya;

Birazdan kapı çalınacak
Tatlı yiyip tatlı olmak için!
Lanet olsun şu tozla başa çıkamıyorum!
Daha dün parlattım her tarafı
Pencereleri belki daha az mı açmalıyız?
Kahrolası apokalips türbüyonlar  -
Neden sadece bu tozu / küfü / pası
Alıp gitmiyorlar
Evlerin çatılarıyla uğraşacağı yerde…            

Hem de sıradan herkesin değil!



*Pyroman: Dünyaca ünlü çizgi roman kahramanı, ateş adam...
** Kimi dinlerde ve mitolojide kıyamet günü
*** Türbüyon: Hortum bulutu




 YAŞAR DOĞAN /LOLAN 










SUSKUN OLUR PUŞT GECELER





RESİM DÜZENLEME: ADNAN DURMAZ




Al yiğitlik sevdalarımı,
Saat yirmi dört.
Bu gece suskun dört köşe ve puşt.

Denizlerin çiçeği güzel, takılıp kalmışım.
Bir mektubum yazılmamış, ayaküstü acele.
Sevdam içime düğümlenmiş,
Boy, boy filiz vermeye hazır.
Tezgâhlarda hasret için bilenmiş,
Pırıl pırıl kama gibi kınından sıyrık.

Taşlanırım.
O nice zordur bilir misin?
Sonsuza doğru geceli, gündüzlü;
Hasretle bitirilip,
Hasretle başlanırım.

Yorma beni namusumsun.
Saat yirmi dört.
Bu gece suskun dört köşe,
Ve puşt.





AHMET TAHSİN






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder