Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Eylül 2013 Cumartesi

SERKAN ENGİN: Küba Fatsa Arası—YAŞAR DOĞAN: Kendine Yetme




KÜBA FATSA ARASI







“Ben ne yaptıysam halkım için,
halkımla birlikte yaptım”
Fikri Sönmez


Kalbim Kübalıdır “abiler”,
Fidel ile Ernesto’nun
düşlerinden öptüğü çocuklarla yaşıt.
Memleketim, 79’daki Fatsa’dır,
bu şafaklarda Sönmez
Fikri’nin zamanında,
sosyalizmin en güzel terzisi.

“İşte bu yüzden dostlar
bu yüzden”,
Küba ile Fatsa arasında,
bir papatya sağanağıdır,
şu benim serçe ömrüm.



SERKAN ENGİN










KENDİNE YETME 
(AUTOSUFFISANCE)






Kuşkun varsa
Sil baştan yaşa
Yer ve zaman
Yön verir hayata

Gideceksen git keyif senin
Gideceksen git istek senin
Git suyla git
Git havayla git
Cehenneme gitme
Yargılanamaz tercih senin

Binlerce şekli var
Savaşmanın
Sevişmenin
Geleceği görmenin

Her şeyin gelecek olduğu
Ültim bir gelecek
Katılımcı kolektivizm
Kendi kendine hep yeten

Ne çoban ne patron ne yalnız
Yaşa yaşa yaşasın
Ortak mutluluk en iyisi




Fransızca:


AUTOSUFFISANCE

Si cela te tracasse
Efface et recommence
Les lieux et les distances
Déterminerons ton existence

Va si cela t’enchante
Va-la ou tu te plais
Va avec l’eau Va avec l’air
Ne t’en va pas en enfer
Plus rien peux condamner ton choix

Il y a des milliers façon
De faire la guerre
De faire l’amour
De voir l’avenir

Un avenir ultime
Ou toute est devenir
Collectivisme participative
Pour autosuffisance

Ni pâtre ni patron ni seul
Vivons vivons vivons
A l’unisson c’est mieux


YAŞAR DOĞAN /LOLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder