Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Eylül 2013 Cumartesi

TAN DOĞAN: Dün Bir Şâir Öldü




 

dün bir şâir öldü




RESİM: ADNAN DURMAZ




dün bir şâir öldü
ün değil şi’rdi derdi

câmi cemaati kıldı namazını
ve üç beş dost arkadaş akraba…
yok ki çoluğu çocuğu sırtlasınlar cenâzesini
imam dedi “gömün”
uyduk imama

çok eskiden beri tanırdım
edebiyat dergilerinden
-mahlas kullanırdı zâten

mektuplaştık yıllar yılı
sonra inzivâya çekildi
dön gayr şi’re dedimse de dinletemedim
ömrünü kırılgan gönlünün
dehlizlerine adadı

olsaydı derdi ün
olur muydu bir şi’ri
karıştırdım eski dergileri
ağladıkça ağladım…

nasıl unutuluyorsa klasik sanat mûsikîsi
birkaç yaşlı okur hâricinde unutulacak belki
-onlar da ölünce…

gece:
hammâmîzâde ismâil dede efendi dinliyorum:
* “yine bir gülnihal aldı bu gönlümü”  ya da
** “ey büt-i nev-edâ olmuşum müptelâ”
ve dergilerde kalan şi’rlerini okuyorum

dün bir şâir öldü…

yavaş yavaş ben de ölüyorum
__________________________________________________________________
* rast semai
** hicaz semai


 TAN DOĞAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder