Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Eylül 2011 Çarşamba

HALİL MANAP: Başlar Erkek Yanımız}{SEVGİNAZ İNAL: Pelit' in Ağıdı



BAŞLAR ERKEK YANIMIZ




RESİM:SADIK VARER


Sinsi bakışlarınız savrularak dağılıyor
Karga ötüşlü kirliliklerini serperek
Genelev koridorlarında oynak kalçalı kadınlara
Kibar beyefendi gibi kompliman yaptığınızı sanarak
...............
Ah
Meme uçlarında diş izleri kalan şu kadına bak
Kim bilir kaç bin kişiyi emzirmiştir
İhanetin zoruyla sütünü sağarak
...............
Ana deriz
Basarız bağrımıza doğurğan buğday başaklı bereketiyle
Emzirirken bizi özgürlüğün sütüyle
Kelebek koynunda sevgiyi büyütür
Sevgili deriz
Koklayarak gül gibi usul usul kıyamadığımız sevda
...............
...............
Ve şimşekler çakar
Allahtan çarpılırız gibi
Başlar erkek yanımız
Dört dörtlük erkeklik tükürür dilimiz
Ayaklanır ataerkil kalıntımızdaki genimiz
Acımasız...
Ve sabırsız bakışıyla canavara döner gözlerimizin donmuş ışıltısı
Sevişebilmek için felç yemiş bir kadının taş gibi duyarsız etiyle
İşte böyle beynimize hükmeden genlerimizle
Bin yılllardır köhnemiş sesimizle
Tuturduğumuz şarkının adı
Erkek yanımız..?



HALİL MANAP




PELİT' İN AĞIDI




ben istemedim pelit olmayı...
kabuğumu da ben seçmedim üstelik
çıktığım döl yatağında gömüm
meşeyse anam, bağlıysa karnından toprağa
ben de toprakta var olurum...


çekirdeğime sarılıp uyurum...


susuz koyduysanız beni sevgiden yana
suçluyu bende aramayın...
genlerle taşınıyorsa fahişe duygular
herkes kadar masumum/ suçluyum


çift başlı bir sürü yılanlar
dolaşıyorken ortada
erekleri yalnızca akarlarını korumaksa
her şeye, hiçbir şeye eder biçiyorlarsa
sevgiyi darağacında sallandırıyorlarsa asırlardır...
bu yüzden yoksa aşkın mutlu sonu...
ben Pelit'im, beni vurun...


nasılsa bir çılgın anımda
bir çalı altında, yeniden
yeniden var olurum...



SEVGİNAZ İNAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder