Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Mayıs 2012 Pazartesi

ULAŞ DENİZ KESKİN: Dört duvar arasında—İSA TEKİN: Sevdam Karanlıkta


DÖRT DUVAR ARASINDA




        I

        gözlerim içini boşalttı her sorulan sualde,
        oysa soru yoktu, soru nerde, soru yok!


        irkilip uyandı içimdeki çocuk,
        meymenetsiz bir asabiyet melodisiyle,
        ve peydahladım yerini ne sakladıysam içimde.


        gençlik yanım, hırçın tarafım
        solup kaldım, çıra gibi yandım...


        II

        /dört duvar arasında,
        dört adam çevirmiş dört bir yanımı /


        birazdan bırakıp kafatası kağıdımı
        dağıtacaklar traşlı kafamı
        ben bir yana,
        ıssızlığım savrulacak diğer yana


        bak,
        kalabalıklaşıyor burası
        terim,
        tenim,
        sesim...
        yitiyor titreyişimin kalabalığı,
        azalıyor gözümde demlenen gönlüm yaşı.


        dedim:
        arkadaşlar bi tane sigara yok mu be!
        dediler: yasak
        dedim:
        bir yudum yurdumdan koparıp getirin öyleyse
        sonra
        terimi kurutup, tenimi boğdular,
        sesimi kısıp,
        yurdumdan uzak diyarlara saldılar...


ULAŞ DENİZ KESKİN



SEVDAM KARANLIKTA




Yüreğim yıldızlar arasında isyan ateşi
Paramparça düşlerim
Umut kokulu şehrimde
İspiyon yemiş geceler
Çıkmaz sokaklardayım
Sevdam karanlıkta


Acılar bize sevdalı Gülüm
Kırmızı bir öfke ürer yüreğimde
Ateşten gömlek yakar durmadan
Zeytin karası gecelerde
Bıçak kesmez sesizliğimi
Yüreğim dile gelir
Vuruşurum...
Yüzyılların acısı dolanmış bedenime
Anlatabilsem çektiklerimi
Esmer bulutlar ağlar
Acılar mayalanmış yüreğimde
Sevdam karanlıkta
Kavgalar bize sevdalı Gülüm
Hınzır bir acı kuşatır bedenimi
Amed gecelerinde sahipsizlik
Mavzer kurşunudur
Çıkmaz sokaklardayım
Sevdam karanlıkta
Fırtınalar bize sevdalı Gülüm
Kavgamın yasaları böyle söyler
Yaman ayrılıklar olsada
Zülamda hep bir sabır saklıdır
Kavgaya nereden başlanır bilirim
İnancımda kutsal sevda
Hilali bir aşk
Seslenir yüreğim
Sevdam karanlıkta



İSA TEKİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder