Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

30 Haziran 2013 Pazar

HASİBE AYTEN: Ağlama Çilli Kız—İRFAN SARİ: Ezel ve hayal






AĞLAMA ÇİLLİ KIZ







- Ethem'e –



güllerin arasındaydın
lepiska saçlarına vuruldum
adını karanfil koydum
düşlerimin sevgilisi
küçücük ücretle
çalışırdım alınterinde

İki odalı şirin bir evimiz
dünyaları kucaklayan sevgimiz
yer sofrası da olsa doyacak
azığımız olsun diyor yüreğim
karanfilim karanfilim

hadi ethem diyorum
vur be oğlum vur demirin gözüne
sevdanın ekmeğin aşkına
güllerin arasında düşlediğin
çilli kızın aşkına

yollarımız buzlandı
alınterimiz yeşeremedi
sesimizi duyuramadık
nasırlaşmış kulaklara

kör bir mermi vurdu gençliğimi
devrim şehitleri ölmez
milyonlarca ethemin sesindeyim
ağlama çilli kız ağlama anam
ben hep sizinleyim




HASİBE AYTEN












EZEL VE HAYAL





RESİM:ADNAN DURMAZ



mülteciyim
sırılsıklam topraklardan
çehresi benek benek ay gecelerinden
yaşlı türküleri dinleyecek kadar hastayım.

leyli,
ölmeyecek kadar yaralıyım…
leyli,
ölmeyecek kadar tutkulu…

düşümün şavkına yeşili bir misafir
göğsümün kilimine dokunan ellerinden dokuduğum
ve göğün altında duran gökkuşağım
topladığım saklı zamanlarım
mülteciyim

küçücük bir coğrafyanın
en bakir ormanlarından hatıra hafızam
dinmeyen bir isyan sağanağım
serçelerden emanet parmaklarına dokunsam
umuda koşan
umudu kovalayan ömrüne kelebeğim.

bu pas kokan gecelerin derinlerinden geldim
korkularım kaşlarının arasına
susamış kuşlar konuk eder
ezelden geçip hayallerin şakına
kurşun gibi saplanasım gelir

mülteciyim
kır saçlarımdan geldim karam
beni ülkene döndür.





İRFAN SARİ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder