Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

30 Haziran 2013 Pazar

VEDAT KOPARAN: Al Kızılı Geceden—ABDULLAH ORAL: Hangi Rüzgâr






AL KIZILI GECEDEN









Yitip giden mi
Yoksa yeni gelen zaman mı ihtiyar
Biz ki yüreği güneşe vurgun düşlerimizle
Ak alınlara yazılan tarihin iz düşümünde
Direngenliğinde hep diri hep genç kalan..

Hayat sanki bir oyundu gel geçlerde
Kırıkları kim tamir eder su yatağında uykuda
Şimdi o yalancı aldanışlarda kalan
Yalnızlıklar vururken cama tıklayan kar tanesinde
Bizi bizden aldıkça karanfil yoksunu geceler
Müziğin ritminde hüzün uzaklık yakın demler..

Ah nasılda üzgünüm
O gece ben çok serhoştum
Ay üzerimden geçerken
Yıldız düşümü idin gözlerime
Görmedim..

Uçmak gerek..dipsiz karanlığa
Bir kuyuya salınan sarkaç gibi
Uçmak gerek mavinin sonsuzluğunda
Vurmak güneşi alnından yanarcasına
İki bende bir ben olarak
Arkadaşlıkta,dostlukta
Sevginin sınırsızlığında..
Al kızılı gecede kalmak gerek..
Benim sende senin bende kaldığın gibi
O yitiklerde..Yaşanası..



VEDAT KOPARAN











HANGİ RÜZGÂR




RESİM: ADNAN DURMAZ





Elleri kalem acemisi bir şairim
Yüreğimin delilik provaları
Dilime yapışıp kalan sözler!
Çekiyorum içimdeki korkunun pimini
Sensizliğe özlem patlıyor dudaklarımda
Yokluğun varlığımı üşütüyor bu akşam..

Gözlerime senli düşler sürüyorum
Sonra yeniden uyanıyorum.
Sen gidiyorsun ben kanıyorum…

Çöz gözlerimi senden hadi ey umut
Sana uzaklardan bakmaktan yoruldum
Korkma ben akşamdan kalma değilim
Dünden kalmayım senden
Haydi çöz şimdi kendini kirpiklerimden….

Gelişine sevdalı gözlerim bekler yolunu
İçime her düşen her damla gözyaşı, hasretim!
Biliyorum gülün dikeni kendine batamaz ya,
Ama yüreğimdesin
Irgalandıkça batıyorsun derinlerime….

Herkes kendi gördüğüne bakar bir şeyler arar
Ben senin yoluna baka kaldım bilmiyor musun
Hadi gel en kanadığımız yerden susalım"

Gel olmadan gelinmez derler ya
Sen çık gel sosyalizm güneşim!
Yüreğimdeki sevdanın kızıllığıyla gel
Sen gel ben kıpırdamadan dururum bir yaşam boyu!
Gel öğret bize, biz hangi hayatın rüzgârında yelkeniz…




ABDULLAH ORAL





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder