Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Mart 2012 Çarşamba

VEYSEL KEBANLI: Can'e Zercan—MUZAFFER KALABA: Halepçe'den İnsan Manzaraları -1


CAN'E ZERCAN


bana bi 'seni seviyorum desen
yatar uyurum'
.....
......
can'e zercan
kaç tarih geçti üstümden
kaç bahane hikayeleri
tuzlu tuzsuz tutuşur
kaç bahar geçti
ilki sonu
tren raylarının üzerinde
bilmem kaç defa ezildi
uykulu uykusuz


ezilen belli
makinist belirsiz
kaç tarih geçti üstümden


can'e zercan
kaç tarih masalı suskun
gece ve akrep konu mankeni
konsüllerin işgalinde pompei
hera elhamrada
endülüsün başı dönüyor
ondan fayda yok
emeği kadar düşünüyor rodin
lorca kanlar içinde
aşkın resmini tamamlamadı
dali
üstü başı toz duman


can'e zercan
kaç tarih yazılmadı sevgiye dair
insanlığa kaç şair sustu


şekspir uyansa diyorum işte
romeo ve jülieti yeniden yazsa
önce ki yavan olmuş
tadı tuzu yok


neron uyanmasa hiç
sen olsan diyorum onun yerine
ve ben romayım
gel yak beni yeniden
can'e
zercan


VEYSEL KEBANLI


BEBEKLER


Bu gün yine;
Yüreğimin bir parçasına,
Bir hançer daha saplandı...
Nefesler tutuldu,
Boğazlar tıkandı,
Gözyaşları sel olup yüreklere aktı...
Şaşkındı tüm dünya.
Gazetelerden;
Sekiz sutuna manşet başlıklar atıldı.
Çarçaf-çarçaf resimler basıldı....
Televizyonlardan;
Kare-kare fotoğraflar yayınlandı...
Halepçe'den vahşet manzaraları,
Dünyaya böyle tanıtıldı..... 

Bebeler, minacık bebeler;
Konuşamadılar yasakılı dillerini...
Dinleyemediler;
Yasaklı dillerden ninileinirini...
Ferman kesmişti birileri,
Ferman yerine getirildi;
Binlerce can,
Bir nefes alışta;
sorgusuz sualasız,
Üst-üste yerlere serildi...
Ne bir ses,
Ne bir inilti....
Taş kesilmişti sanki,
Tepeden tırnağa tüm bedenleri...
Böylece;
Halepçe bebeleri soykırımdan geçirildi.... 


MUZAFFER KALABA
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder