Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

30 Eylül 2012 Pazar

A. KARABAĞ: Barış Gözlü Yürek—B. AYDINEL: Barışı Suya Bırak—S.DENİZ: Karşı Vatanın Kızı Rojin




BARIŞ GÖZLÜ YÜREK





6.
Yanarım gidenle, yanarım erimiş sönmüş diyene!

Yüreğim barış gözlü yürektir yüreği barış olana.
Ben, yaratılan ilk canlı değil, yaşını tarayarak,
Tek başına, barış dünyasını kurmayı düşleyen
İlk büyük barış insanı; işle, emekle dünyalaşan,
Savaşımla kendini çekip çeviren, üstün kılandır.
Ben bir zeytin ağacıyım: karalıyım, denizliyim
Barış gözlü yürektir suyum, şanından kanarım
Puslu yeşil nakışlı, delice arzum ne hoş bakışlı!

Bir taneden, bir çelikten boylanır dala boyum,
Doğa benim büyük annem, güneşle geleniyim,
Boyarım tel çiçek ile, dört mevsim yaprak ile.
Ben, bir zeytin ağacıyım, sanım zeytinden ileri;
Kızıl deriliyim, beyaz benizli ve sarı benizliyim,
Kara derili, ak dişli, açık sözlü, tok gülüşlüyüm.
Ben, bir sıyağacıyım, topraktaki damar yanıma,
Ak sakallı dedeler dedim, ak saçlı nineler dedim
Gövdemin yarısına baba, yarısına anneler dedim.
Dal dal kardeşlerim, dalda demet kız kardeşlerim
Ve amcalarım, dayılarım, halalarım, teyzelerim
Dal salkımı: yeğenlerim, kuzenlerim, torunlarım
Ve dostça, büyük erkekler dizisi, kadınlar dizisi.
Ve ben, barış gözlü zeytin dalıyım o günden beri.

Yanarım karındaşlığa, kaynar kanım doğal barışa.

*Bu şiir, şairin “Bir Yürek Çeşnisidir Yaşamak” adlı nehir şiirinin yer aldığı kitaptan alıntılanmıştır.



ABDULLAH KARABAĞ




BARIŞI SUYA BIRAK





Sen suya bırak gülü gerisini düşünme
Başında gök kuşağı
Yanında sarmaşığı
Uzak olsun zulümler
Ölümler bizden uzak
Herkesin bir gülü var
Barışı suya bırak


BÜLENT AYDINEL




KARŞI VATANIN KIZI ROJİN





Hiç hayal kurdun mu Rojin?
İnsan hayal kurmaktan korkar mı?
Ben korkuyorum Rojin.
Her gece sükunet içinde bir bahçe düşlüyorum.
Sen varsın
Çocuklarımız var Rojin.
Güneş doğuyor sonra,
Düş olduğunu anlıyorum.
Sen gidiyorsun
Çocuklarımız
Kurşunlar susmuyor Rojin
Hayaller yıkamıyor silahları
Silahlar
Ölümler
Korkuyorum Rojin
Hayallerde varız
Yalnız hayaller de
Bu sınırlar
Bu savaş müsaade etmeyecek kavuşmamıza
Çocuklarımız olmayacak
Evimiz
Bahçemiz
Hayal kurma sende Rojin
Hayaller güneş doğunca biter
Biz biteriz.

Geleceğimiz yok
Olmayacak Rojin
Sabahları koynumda uyanan sen olmayacaksın
Bu sınırlar yıkılmayacak
Biliyorum Rojin
Öptüğüm sen olmayacaksın
Sarıldığım
Ne kadar acı Rojin
Gözlerine sürsen beni
Orda yaşasam bir ömür
Sigaran olsam
Sardığın tütün
Topladığın zeytin
Avuçlarında çizgi olsam
Yanağında gamze
Ah Rojin
Yıkılmayacak bu sınırlar
Gelecekten söz etmeyelim artık
Topla kendini yüreğimden
Geleceğimiz yok
Olmayacak Rojin
YIKILMAYACAK BU SINIRLAR...


SELMAN DENİZ  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder