Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

30 Eylül 2012 Pazar

HASİBE AYTEN: Çınara Veda— HAMZA İNCE: Tohumlanan Barış Karlar Üstünde




ÇINARA VEDA







Gölgende yorgunlar eğleşir
Dallarında bülbüller ötüşür
Tanığıydın düğünlerin savaşların
Atalarımın soy ağacı

Suyun bulutun kanadında
Köklerin toprak ananın koynunda
Kelebeklerin kuşların sincapların
Cıvıltılı çocukların sevdasıydın

Kalınca hayat suyundan yoksun
Gövdeni devirdi fırtınalar
Ekmek fırınlarında yakılan
Resimlerde gülen çınarın
Doğar mı küllerinden ankalar

*Kapınızı çalan benim
Teyze amca bir imza ver*
Kül oldum yedi yaşında
Yaşasaydım olacaktım
Yetmişüçlük bir çınar



**Hiroşima'ya 6 Ağustos 1945 pazartesi saat 8.15''te ABD atom bombası attı. Nagasaki'ye de atılan atom bombası saldırısından dolayı 140.000 kişi hayatını kaybetmişti. Nazım Hikmet'in 'Kız Çocuğu Şiiri'ndeki ölen çocuk 7 yaşındaydı. Günümüzdeki öldürümlerin tanığıyız. Barış istiyoruz, dayanamıyoruz.

HASİBE AYTEN




TOHUMLANAN BARIŞ KARLAR ÜSTÜNDE






Bu yalnızlık boğusu
Okuyabilirsiniz gazetelerde her sabah,
Beklerken pusudaki ölüm,
Yeriz geçmişimizi
Yenildikçe.
Yenilgi kavında söylenecek sözümüz,
Sol kanatta.
Bedeli yaşamda faturasız
Ölüm mevsiminde kuşlara.
Çarkını değiştirmeye zorlarken
Tarihin,
Kim verecek yıldızlara ulaşmanın
Yarında hesabı,
Ölüm boğusu kustukça tüfekler,
İsterdim görmeyi mavide ki güneyi,
Yakılmadan evvel
Yani tempo tutarken yıldızlar,
Kızıldan düşerken
Sarışın sözcüklerde,
Kar dağlarını eritirken kan
Ayazlı bir güz gecesinde,
Tohumlansın barış karlar üstünde



HAMZA İNCE 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder