Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Eylül 2012 Cuma

AZİZ KEMAL HIZIROĞLU-Kanatla Usumu Mutluluk— MEHMET GİRGİN: İlkel



KANATLA USUMU MUTLULUK


FOTOĞRAF:ADNAN DURMAZ


hey mutluluk
gülsüz tutukluluk hali değil
armağanıysan acının
sürgüleri çekiyorum gel 

birini sevmek
uğruna ölebilmek yerine
yaşayabilmekse
camları açıyorum gel 

aydınlık ve müzik
yüreğimde eskimeyen gelecekse
kanatla usumu mutluluk
kuşları çağırıyorum gel


AZİZ KEMÂL HIZIROĞLU





İLKEL


FOTOĞRAF: ADNAN DURMAZ


sen üzgün iken de böyle neşeli akıyordu ırmaklar
ne yapalım dedin ve yürüdün güneşin altında

ne olmuştu, üstümüzden uçak geçmişti, sen üzgün iken
ayrıldığın şehirlerde sevgililer cafelerde buluşmuştu

doktor demişti: bir kayayı çekersen dağ eline gelir
evinden çıkıp gitmiştin, şimdi şarkı dinliyordun

yorgun muydun, diktatörleri dinlemekten ve ve
neyse şöyle dedin: Esad'la kavga etmeliler ama teke tek

devam edelim düşümüze, tahta sopalarla olmalı kavga
çivili mi olmalı, her şeyi bana sormayın efendim

devam edelim, çay içerken ve çınarların serinliğinde
kaybolurken derinlik, nereye gidebilirsin- karşıya geç

çarşıda çeşitli dondurmalar ve renkler- hep değişik
bankalar, hesaplar, kitaplar, kitapsız büyüyen acı

dillensin efendim, bozkırda yürüyen peygamber
çobanların dalgın bakışları çözsün bilinmezliği

beyim sen üzgün iken de böyle neşeli akıyordu zaman
taşradasın ve şiirini biliyorsun- bu da güzel

yani mutlu da olabilirsin, çarpık gülüşlerinle
ve ilkel ellerinle toplumu dağıtabilirsin


MEHMET GİRGİN
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder