Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Eylül 2012 Cuma

Ş. HAMZA SİZER: Koşmak istiyorum…—İ. TEKİN: Sevdam Karanlıkta—V. KEBANLI: Bilesin



KOŞMAK İSTİYORUM...




Koşmak istiyorum;
ama sana ama dağlara..
Soluğumu kesen yokluğun,
ayrılıklardan geçilmez sokaklara sürüyor beni,
ve yalın ayak yürüyorum ikimize,
ki siren sesleri çoktan bölüp geçiyor,
Beyoğlunun arka sokaklarında çalan şarkımızı,
yani ikimizi!
koşmak istiyorum,
bana bıraktığın artçı acıların ertesinde,
ama sana ama dağlara..
inan asitli yağmurlardan değil,
bedenimin bu biçim delik deşik oluşu!
adını haykırdığımdan;
meydanlarında, korsan yürüyüşlerinde bu kentin,
ama mermilerden ama havanlardan..
tekmelerden, coplardan, bombalardan hiç değil
bu biçim darmadağın oluşum,
yokluğunun yüreğimde bıraktığı tahribattan inan..
ki sonuma ayarlı saatli bir bombadır artık sensizlik;
ve ben ille de koşmak istiyorum sana dair her şeye,
ki payıma bıraktığın ölüm de olsa!


ŞERWAV HAMZA SİZER






SEVDAM KARANLIKTA




Yüreğim yıldızlar arasında isyan ateşi
Paramparça düşlerim
Umut kokulu şehrimde
İspiyon yemiş geceler
Çıkmaz sokaklardayım
Sevdam karanlıkta

Acılar bize sevdalı Gülüm
Kırmızı bir öfke ürer yüreğimde
Ateşten gömlek yakar durmadan
Zeytin karası gecelerde
Bıçak kesmez sessizliğimi
Yüreğim dile gelir
Vuruşurum
Yüzyılların acısı dolanmış bedenime
Anlatabilsem çektiklerimi
Esmer bulutlar ağlar
Acılar mayalanmış yüreğimde
Sevdam karanlıkta
Kavgalar bize sevdalı Gülüm
Hınzır bir acı kuşatır bedenimi
Amed gecelerinde sahipsizlik
Mavzer kurşunudur
Çıkmaz sokaklardayım
Sevdam karanlıkta
Fırtınalar bize sevdalı Gülüm
Kavgamın yasaları böyle söyler
Yaman ayrılıklar olsa da
Zulamda hep bir sabır saklıdır
Kavgaya nereden başlanır bilirim
İnancımda kutsal sevda
Hilali bir aşk
Seslenir yüreğim
Sevdam karanlıkta

İSA TEKİN





BİLESİN




önce barış
ve güvercin
sonra bitimsiz kardeşlik
türküler her dilden
defne kokulu zaman
soluduğum
net ve kesin
sonra
usta ağabey
hocam
bacım
kardeşim diyorsam
EDEBİMDEN
ama sen
illa farklı gözle
bakmakta inat ediyorsan
bu da senin EDEPSİZLİĞİN
bilesin.


VEYSEL KEBANLI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder