Emeğin Sanatı E-Dergi 169. Sayı Yeni Kanalında

14 Ekim 2013 Pazartesi

ADNAN DURMAZ: Ateşin Dağ Yumruğu




ATEŞİN DAĞ YUMRUĞU




 FOTOĞRAF: ADNAN DURMAZ



İrin akar erer yara ağrılarla patlar çıban
Su yara yara büyütür yarı - acılarda büyür insan

Eski bir meseldir bulutlar-sonsuz bir şiir dokurlar akşamın atlasına
Dipsiz bir susuş uçurumu kalır-selsele başlayan eprimiş sevdalardan

Neye tanık değil ki zamana gülerek bakan devasa fanus
Ayaklar altında ezilen toprak değil sayısız can

Aşkın kapısına vardım da bir gece bulutların tüllerinden
Derin bir sessizlikle dilsiz söyleştim zirvelerin en derininden
diplerin zirvesinden

vardım da aşkın kapısına anladım zincirlenmiş bileklerimden
erilmezmiş gerçek aşka zindanlardan geçilmeden

Kendinden çıktı da çiçek oldu dikenli dal
Var sen de çık kendi hayal kapılarından
Ulaş arşa
Buluş kâinatın uçsuzluğuyla
Çık kendi kabuğundan
Biz ki insanlığın cümle ayak takımı
Ayaklarınızın altında
İnsanken çevirdiniz bizi kula ve karavaşa
Çapulcular,böcek sürüleri,prangalı kelepçeli doğanlar
Zincirle gömülenler
Var sen yücel arş-ı alaya
Kibar ince nazenin kadınlar
Asaletlinden sual olmaz adamlar
Öyle ya insan diye tek sizi yarattı bütün tanrılar
cümle cennetler sizin her İki cihanda
Ve biz böcekler gibi
Sürüne sürüne ölmeye devam edelim
Ya sürdüğünüz savaşlarda gırtlak gırtlağa
bazan üşütme-kızamık-çocuk üstüne
gah bir karış tarla için
gah namus uğruna
Yiyerek birbirimizi

Benimkisi alın teri
Kan ve gözyaşı
Sökülen yürek
Ve celladının sen olduğunu hiç bilmeyerek
Ve bilcümle tanrıların
Bizi sana hizmetkar yarattığını düşünerek
Sen devam et daha kaç yüz yıl
Kan içip can yemeye
Sürüp gitsin
Cennetinde
Tartışılmaz sultanlığın
Ey firavun oğlu firavun

Dilsizdir aşklarım bile
Kalmışım aşılmaz izbelerin ardında
cahilim
Göğün ve alın çizgilerinin kitabından okudum
Sevdamı kanımla dokudum
Canımla isyanlar tutuştu
Çıbanlar olgunlaştı cerahat içindeyim
Büyüdüm zulumlarda acılarda büyür isyan
Kıyamet alameti öfkeyle sarsılır dağlar
Mataramda kendi terim
Sırtımda yüklü binyıllar
Yüreğim büyüyor döşümde
Ateşten dağlar kadar
Susacağım susacağım
Kan kusacağım
Öfkemin dağ yumruğu başına inene kadar..





ADNAN DURMAZ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder